Eurovisiesongfestival verraadt haar achtergrond
Het Eurovisiesongfestival is een exponent van nationale gevoelens, daardoor zie je soms door de bomen van haar gebruiken het bos van haar achtergrond niet meer, en dat is de EU-eenwording.
Dat de uitzending in handen is van de European Broadcasting Union licht al een tipje van de sluier op. Het is een kenmerkend vehikel dat de EU maar al te graag stimuleert. En vice versa (rechts).
Altijd maar weer dat prachtige ideaal van een verenigd Europa, dat zich liederen zingend verzameld rond de kampvuren van welmenende hotemetoten, die ons zo graag zien verbroederen. Het is de EBU ten voeten uit, en niets mag dat ideaal verstoren (onder):
Veel Nederlanders voelden zich tekort gedaan, maar aan de uitslag zal niet worden gemorreld, zo meldde de Nederlandse staatsomroep zonder daarover enige verontwaardiging te laten blijken:
Gisteravond en vanochtend regende het klachten van Nederlanders die hadden gestemd op een Songfestivalnummer, maar ’s nachts of ’s ochtends via sms de mededeling kregen dat hun stem te laat was verstuurd. In het bericht stond dat de voting al was afgelopen.
Het is een kenmerkende EU-reactie: democratie is in de visie van Brussel immers weinig anders dan noodzakelijke franje ter legitimatie van haarzelf?
De EBU zegt dat de stemmen vanwege het probleem bij de provider niet op tijd zijn verwerkt en verstuurd. “Het spijt ons voor de eventuele teleurstelling die dit heeft veroorzaakt, maar de EBU had daar geen controle over.” De EBU maakte niet bekend om welke provider en om hoeveel stemmen het gaat.
Zo hoeft u zich ook niet druk te maken om het snuivende beeld van coke-winnaars: wen er maar aan! De coke-consumptie in de Amsterdamse grachtengordel vertelt u wat dat betreft precies hoe laat het is, en de kans dat het in Brussel anders is staat gelijk aan de kans op verheffing van Identitair verzet tot de heersende ideologie van de Europese Commissie.
Het kan verder niemand echt iets schelen dat het voddenbaal-liedje met de o zo mooie gedachten (volgens de presentatie, en andere Nederlandse commentaren de afgelopen maand) over broccoli niet één publiekspuntje kreeg. Mij nog minder. Maar de achteloosheid waarmee het probleem terzijde geschoven wordt, geeft wel weer aan vanuit welke hoek de wind waait bij het Songfestival.
Meer onaardigs over het Eurovisiesongfestival op Veren of Lood vindt u hier.
Ik kreeg de indruk dat een donkere jongen met een kloot liedje werd opgeofferd om deug blank Nederland te bevredigen. Zou die jongen niet in de gaten hebben dat hij misbruikt is door deug blank Nederland en voor Jan met de korte achternaam stond.
Die broccolistaak viel niet erg in de smaak maar z’n coke des te beter.
Was weer een tweeklapper die we uitzonden kleurtje en hij is van de andere kant.
Dat we 5x op een rij nul kregen is omdat we achter lopen het is de trend niet meer.
Wat wel duidelijk werd is dat de landen die hoog scoorde allemaal bij hun nationaliteit bleven dat hadden de winnaars goed bekeken .leuke band beetje Kiss nadoen en een dynamische act en gewoon herkenbaar 5 Italianen.
Dat Nederland de presentatie deed en volgens eigen zeggen veel complimenten kreeg betwijfel ik.
Jammer dat we tegenwoordig van elk event een statement circus maken.
De gein en het spontane haal je er op die manier helemaal van af.
Correctie 4 Italianen.
Nog steeds leuk.
Helemaal terecht dat die act 0 punten kreeg. Was niet inclusief, en al helemaal niet divers. Zelfs de achtergrond huppelaars waren allemaal van dezelfde kleur. En dat is “not done”. Nog afgezien van het feit dat het een kleurloos en saai nummer was. Het was dus eigenlijk de inzending van Suriname. Oh, hebben meer mensen opgemerkt, dat NL deze editie geen inzending had?
Een cynische vraag over het logo vanmorgen op Twitter
De vrolijke gedrogeerde zangertjes en msm onder het iets aangepaste logo van onze gruppenführer van het wef is nergens opgevallen.? Of toch wel
De Nederlandsche afgevaardigden waren undercover voor Congo. Wedden?