Corona – de parallelle samenlevingen, sluiten die ook?
Ook een vraag die eigenlijk niet genegeerd mag worden tijdens deze Corona-crisis, is hoe de parallelle samenlevingen van islam en grachtengordel in ons land er op reageren.
Dat valt niet mee. Het gefossiliseerde denkkader van het grachtengordelvolk laat zich nog het eenvoudigst beschrijven met; ‘we moeten solidair zijn, maar bovenal anderen met ons’. Zoals fossiel Charles Groenhuijsen (zie ook illustratie boven) iedereen duidelijk maakt:
Heel herkenbaar – en dat is dan talkshowhost bij de NPO, meende ik te hebben vernomen? Uw onpartijdige gastheer op de late avond?? Heel neutraal en inclusief, zeg maar.
Wat helemaal niet inclusief worden wil is de islamitische gemeenschap. In hoeverre herd immunity haalbaar is gaan ze klaarblijkelijk daar nu testen:
Veel inwoners van de Haagse Schilderswijk blijken zich weinig aan te trekken van de landelijke richtlijnen om besmetting met het Corona-virus te voorkomen. Op veel pleintjes staan groepen mannen met elkaar te praten, en op de Haagse markt is het als vanouds gezellig druk. ,,Dood gaan we toch allemaal.’’
De ironie is dat men zelfs in Turkije en Iran na aanvankelijke aarzelingen over gaat tot het sluiten van moskeeën en heilige plaatsen (Iran). Dat leverde in Iran overigens prompt een halve volksopstand op: de ware gelovigen kenen de letter van hun geloofswetten, dat de ayatollahs na het lijden van enige gevoelige verliezen van topmensen aan Corona hun geloof tijdelijk op ijs hebben gezet is aan ware gelovigen niet besteed.
Turkije heeft de Diyanet-moskeeën (staatseigendom) voorlopig gesloten – er worden althans geen openbare diensten meer gehouden. Daar heeft men na aanvankelijke ontkenningen nu met een schuin oog op de ontwikkelingen in Iran bedacht dat ideologie mooi is, maar safety first nu belangrijker. Maar dat is in de krochten van islamitisch Den Haag nog niet doorgedrongen:
Op de Hoefkade lijkt het vandaag, ondanks alle landelijke maatregelen, zelfs drukker dan normaal. Cafés en restaurants zijn wel gesloten, maar op straat is het een drukte van jewelste. Families en vrienden lopen, sommigen in groepjes, naar winkels en de Haagse markt. Op de pleinen zitten tientallen Oost-Europese mannen in groepjes van 10 tot 12 man rond de daar aanwezige tafeltjes of op bankjes.
Deze kuddes blijken vooralsnog resistent tegen goede raad en overheidsoekazes. Is dat de reden dat de regering weinig enthousiast is voor een algehele lockdown? Of wordt ook dit niet gehandhaafd? Zoals de politie al aankondigde doet men voorlopig alleen het hoogst noodzakelijke. Dat het afdwingen van het overheidsgezag in islamitische enclaves in Nederland daartoe niet gerekend wordt is hiermee opnieuw duidelijk gemaakt.
Hiermee zien we opnieuw wat van welke groepen de prioriteiten zijn. En dat ze zich niet verbonden voelen met de Nederlandse mainstream, hoezeer ze ook luidkeels verklaren daar continu mee bezig te zijn.
Meer over het Corona-virus (aka Covid19) en haar economische gevolgen vindt u hier op Veren of Lood.
Wollt ihr den totalen corona. Rutte wir folgen dir.
Darwinisme komt vroeg of laat om de hoek kijken
Ze zijn alleen niet parallel als ze onze hulp nodig hebben, zoals gezondheidszorg.
Die wordt door hen, op de bekende islamitische wijze, compleet geplunderd.
Het fatalisme van de islam is onderdeel van de onderwerpingsdoctrine die de kern van dat geloof uitmaakt. Tot een jaar of dertig geleden hoorde je daar nog wel eens over, maar dat is kennelijk taboe. Zeker bij de grachtengordelaars. Die hebben meer taboes. Zo is er het taboe op normalisering van FvD en PVV. Dat door dit taboe de polarisering in de samenleving toeneemt vindt men kennelijk prima. In ieder geval heeft dat de klimaatwet mogelijk gemaakt. Dat die wet enorm kostbaar is en niet gaat werken doet er niet toe. Maar het moet! Dus het zal. Dat door dit taboe (of cordon sanitaire) het onmogelijk wordt om goede ideeen van de oppositie toe te laten in het regeringsbeleid vindt men kennelijk prima. Onderdeel van ‘de strijd’ of zoiets. Zo blijkt dat de grachtengordelaars uitendelijk net zo fatalistisch zijn als de islamaanhangers. Het wordt tijd voor een totale implosie van beide fantasmes. ‘Leaver dea as slaef’ zou je kunnen zeggen. In andere woorden: rationaliteit (met gevoel) boven slaafse onderwerping. Logisch toch?
Hek er omheen
Wel in, niet uit
Ziek.? Ga naar de moskee
Totdat er ééntje ziek word en er geen ic bed beschikbaar is, dan begint het dreigen, het geweld en het beschuldigingen van racisme.
Ik denk dat Allah voor een aan het corona-virus gestorven parasiterende islamiet, ergens in een hoekje nog wel een ouwe maagd heeft liggen, zodat de overledene tóch als “martelaar” zal zijn gestorven.
Heb net het live debat bekeken met oa Geert Wilders en ben daarna de reacties gaan lezen en ben tot de conclusie gekomen dat ook de parallelle samenlevingen net zo bang van het virus zijn als wij.
Hek er omheen
Wel in, niet uit
Ziek.? Ga naar de moskee
Las drink water van iman met zijn spugje