De tribale connectie bij de integratieproblematiek
De integratieproblematiek is meer dan alleen een integratieprobleem in Nederland. Ook het loslaten van aanwezige sociale ankers komt er bij kijken.
Politieke correctheid dwingt ons hen op de eerste plaats als Nederlanders te zien, terwijl landen van herkomst als Turkije en Marokko er alles aan doen om hen niet te laten vergeten dat ze op de eerste plaats Turks of Marokkaans zijn en verplichtingen hebben aan hun land van herkomst. Het is een van de complexe en nauwelijks op te lossen hindernissen die integratie in de weg staan.
Ook het moslim-zijn is zo’n hindernis. Tariq Ramadan, een van de belangrijkste ideologen als het gaat om in West-Europa levende moslims, pleit voor (economische) participatie in plaats van integratie en voor het behoud van de eigen islamitische cultuur. Het feit dat in de meeste gezinnen Nederlands de secundaire taal is, is daar een gevolg van.
Tribale cultuur
Er is nog een derde hindernis, een die maar zelden wordt genoemd. De tribale cultuur is het feitelijke cement dat de boel religieus en naar afkomst bij elkaar houdt. De problemen met allochtonen waar we in Nederland en andere West-Europese landen naar kijken, hebben te maken met de komst van bevolkingsgroepen met een gesloten cultuur in samenlevingen met een open cultuur. Het is een onderwerp dat sociologen over het hoofd zien. Het Amerikaanse model dat voorziet in een fasegewijze integratie in drie generaties, werkt niet als het om allochtone bevolkingsgroepen in West-Europa gaat.
De vergissing is onder meer te vinden bij Leo en Jan Lucassen in hun boek ‘Winnaars en Verliezers’. Zij menen (pagina 230) dat het soort obstakels dat ik noemde te klein is om het integratieproces op de lange duur wezenlijk te beïnvloeden. Als het op integratie aankomt verwijs ik ze graag naar de Indonesische Archipel waar een paar generaties moslims een groot deel van de bevolking wist te integreren in de Islam.
Balanced opposition
Het onderzoek naar culturen heeft lang in het verdomhoekje gezeten. Een volledige generatie van academici is opgevoed met de gedachte dat het onderzoek naar andere culturen dan de eigen cultuur zonder vooringenomenheid niet mogelijk was. Pas sinds een paar jaar begint deze opvatting te slijten. De Canadese antropoloog Philip Salzman is een van de pioniers geweest bij het vinden van wegen om de politieke correctheid bij menswetenschappen te doorbreken. Zijn werk ‘Culture en conflict in the Middle East’, heeft de antropologie weer enig aanzien gegeven.
In zijn onderzoek naar hoe families, clans en stammen zich tot elkaar verhouden laat hij zien hoe de eigen regels en afspraken binnen een tribale cultuur zich handhaven in een door overheden geschapen wettelijke omgeving. De Arabisch georiënteerde tribale cultuur kan volgens Salzman worden gekarakteriseerd als een specifieke vorm van sociale controle die alles en iedereen beïnvloedt. De regels zijn geordend binnen een structuur van ‘balanced opposition’ die gebaseerd is op proportionele afschrikking, dreiging en vergelding (deterrence).
Familie tegen familie, clan tegen clan en stam tegen stam met een collectieve verantwoordelijkheid van elk lid voor ieder ander afzonderlijk lid. De Islam vormt een super-stam. De veiligheid van ieder lid is gegarandeerd omdat hij beroep kan doen op zijn hele groep voor bijstand. Vooral de opvoeding van jongens is gericht op de dominantie van de eigen cultuur.
Wij-zij
Wie tribaal denkt, voelt en leeft en de sociale controle draagt daar sterk aan bij, ziet de autochtone Nederlander als lid van een andere stam. Die andere ‘stam’ krijgt te maken met de afschrikking, dreiging en vergelding en weet zich daar (te) weinig raad mee. De overheid speelt binnen de tribale cultuur een secundaire rol. Er wordt voorkeur gegeven aan de eigen regels. De overheid is een lastpost, wordt gedoogd en vooral gezien als bron van inkomen en voorzieningen voor de eigen groep.
Tribale cultuur en Islam versterken elkaar en scheppen een vorm van ‘balanced opposition’ met hun omgeving. Het voordeel van de eigen stam is als regel leidend en wanneer de Nederlandse ‘stam’ niet aan de wensen voldoet, volgt het repertoire van afschrikking, dreiging en vergelding. Het juiste antwoord daarop is nog steeds niet gevonden.
In de Deurnse kwestie zagen we een groep Marokkanen die voor hun ‘vermoorde’ clanleden, de overvallers van een juwelierszaak, opkwamen. Dat was een uit het oogpunt van tribale cultuur volstrekt logisch optreden. Je laat agressie zien en als de andere ‘stam’ geen afdoende maatregelen neemt, volgt er vergelding.
Jeugdige criminelen van allochtone herkomst zijn in feite niet meer dan het topje van de ijsberg van de problemen die de tribale cultuur veroorzaakt. Het benadelen van de andere ‘stam’ is binnen eigen kring bepaald geen taboe. Het zijn dan ook niet alleen de jongeren, maar ook de volwassenen die met fraude, bedrog de verkeerde lijstjes aanvoeren en in eigen kring bescherming vinden.
Polarisatie
Wilders en zijn PVV kunnen worden gezien als de opkomst van een verkeerde ontwikkeling in de zin dat onder autochtonen het tribale denken groeit. Die ontwikkeling is verkeerd omdat die het gezag van de overheid als waker over ieders veiligheid ondermijnt. Dat is gelijkertijd ook de verklaring. Het aarzelende en vaak als soft geziene optreden van de Nederlandse overheid schept ruimte voor allochtone tribaliteit en versterkt de ontwikkeling van tribale gevoelens onder de Nederlandse bevolking.
Het meest tribale segment in de West-Europese samenlevingen, de motorbendes, hebben al van zich doen horen.Wanneer er geen oplossingen worden gevonden zal het probleem in de toekomst alleen maar groter worden en leiden tot verharding en verdere polarisatie binnen de Nederlandse samenleving.
Zero Tolerance als oplossing
Er is maar één oplossing die door leden van een tribale cultuur worden begrepen en dat is ‘zero tolerance’. Alle andere middelen die tot nu toe zijn ingezet worden onvoldoende serieus genomen of zelfs voor eigen doeleinden benut. Onderwijs zoals D’66 bepleit zal niet helpen en dat geldt bijvoorbeeld ook voor het zich tegen discriminatie keren zoals de PvdA voorstaat.
De Nederlandse samenleving heeft baat bij een zeer strenge overheid die alle vormen van criminaliteit, uitkeringsfraude, economische delicten, geweld en islamisering met een zekere agressiviteit bestrijdt. Die ook een volstrekt open discussie beschermt. Ze zal daarmee door moeten gaan tot het gedrag dat voortkomt uit de tribale cultuur uitdooft en er een basis ontstaat voor feitelijke integratie.
Dit artikel verscheen eerder op Louter’s Punt
Meer van Peter Louter op Veren of Lood vindt u hier.
De ‘tribale analyse’ van een paar jaar geleden was behoorlijk weggezakt. Goed om dat weer in herinnering te brengen Onder andere door Dogma 66, zie ik de Nederlandse overheid zich nog niet zo snel met de nodige ‘strengheid’ ontpoppen. Het loslaten van de ‘softheid’ zou wel moeten kunnen. Dat gaat gelijk op met het herstellen van de “volstrekt open discussie”, zodat allochtoon wangedrag (in de vorm van criminaliteit, uitkeringsfraude, economische delicten, en geweld) en het als normaal beschouwen van de islam gelijktijdig aan de kaak kunnen worden gesteld. Daar komt het migratieverhaal nog bij, anders is het dweilen met de kraan open. Op naar een leefbare toekomst. Hoe die er ook verder uit mag zien.
moslims hebben minachting voor nietmoslims, op basis van hun islamitische geloof. Die minachting etaleren zij alle dagen breeduit. Wanneer niet moslims zich tegen deze minachting verzetten, zijn de moslims plotseling zielig en gekwetst en schreeuwen zij in het openbaar moord en brand. De westerse regering haasten zich dan om in het stof te knielen en hun excuses aan te bieden. Ik denk dat het beter is om de moslims te behandelen zoals zij in hun thuisland behandeld worden, dus de zweep erover en draconisch straffen voor de door moslims gepleegde misdrijven. Dat vraagt om een wetboek van strafrecht, 2.0, speciaal voor moslims. De normale rechtspleging in bijvoorbeeld nederland en duitsland hebben de moslims compleet schijt aan, ze lachen erom . Die tweedeling is in islamitische landen heel gewoon. Zoals een autosnelweg in Mekka “alleen voor moslims”. Als dat geen discriminatie is dan weet ik het niet meer.
Ben het met Peter Louter eens.
Keer op keer zien we dat de allochtone families de misdaden, fraude en het wangedrag van hun clanleden onder de pet houden.
Daar komt bij dat ‘onze’ straffen voor hen een lachertje zijn en zelfs bijdragen aan hun status.
Tenslotte moeten we vaststellen dat we, behalve veel mensen met een genetisch door inteelt bepaald laag IQ, misdadig gedrag hebben geïmporteerd, wat in die mate zo’n 40 jaar geleden zeldzaam was in NL (en het hele westen trouwens). Zoals de mes aanvallen, hele groepen die 1 persoon verrot slaan, zorgfraude, buren treiteren, pinautomaten opblazen, en de demografische bommen in de buiken van de moeders.
Ik pleit dan ook al lang voor een effectieve aanpak, nl. de familie-eer. Dat is het enige waar men respect voor heeft.
Laat het ministerie maar aankondigen dat notoire raddraaiers, fraudeurs, criminelen met allochtone roots met hun hele familie tot persona non grata worden verklaard en het land uitgezet.
Als de overheid in een moderne non-tribale samenleving er niet in slaagt (vermoedelijk geeneens van zin is) de autochtone bevolking tegen een (door diezelfde overheid georganiseerde) invasie van een uiterst agressieve tribale groep allochtonen te beschermen is de terugval van de autochtone bevolking op tribale structuren niet enkel onvermijdelijk maar ook wenselijk.
Het alternatief is namelijk onderwerping van en/of genocide op de autochtone bevolking, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Zolang de overheid het ingeslagen pad blijft volgen rest de autochtone Nederlandse bevolking niets anders dan zich voor te bereiden op een komende burgeroorlog, het vormen van tribale groepen is daar slechts één onderdeel van.
Al diegenen die dit vooruitzicht niet aanstaat, maar wel nog op het partijkartel stemmen, kunnen maar beter vóór de volgende verkiezingen hun suïcidale stemgedrag eens wijzigen.
Een gedegen artikel.
Het pleit ervoor om al deze achterlijkheid retour afzender te sturen. Hoe eerder hoe beter. Voor dit hele continent zou het een grote opluchting betekenen en er kan tevens een einde komen aan de eindeloze verspilling van geld en middelen aan de woestijn worshippers.
Dit land heeft geen immigratie nodig, maar remigratie. Stop het coudenhove-kalergi plan.
De goeden die vooruit willen (die zijn er ook!) binnen houden de rest stenigen. Probleem opgelost!
De tribaliteit is voorgeschreven door de religie ! “Neem geen ongelovigen tot uw vrienden” “De laagste aller dieren zijn ongelovigen” “Dood ongelovigen waar je ze vindt”. Alles wordt werkelijk in het werk gesteld om de moslim NIET de vriend te laten zijn van de ongelovige. Wat moslims gedwongen terugwerpt op hun eigen groep. Ben het dus niet met Louter eens.
Ben het volledig met Louter eens. ALLE personen in mijn omgeving die de geschiedenis goed hebben bestudeerd, komen tot dezelfde conclusie als Peter Louter. Slechts diegenen die hakkenklappend achter klavertje en robojetten aanhollen op universiteiten en hogescholen, verbergen zich achter ‘andere’ conclusies, drogconclusies.
Wie zelfs maar twijfel bij het artikel van Louter zet, hoort eerst eens 5 jaar bij de Berbers en 5 jaar in een kleine marokkaanse stad te gaan wonen. Kom je dan terug, dan stuiter je over jezelf om Louter met artikel gelijk te geven.
Er bevindt zich een kleine groep WELdenkende op bv OpinieZ die uit Marokko komen EN op feiten basis weten dat Peter Louter gelijk heeft.
Moslims in Nederland kiezen in meerderheid ervoor zich in de islam-marokkanen groep terug te trekken omdat ze zich dan gesteund door mede-marokkanen op criminaliteit kunnen focussen, zonder daarvoor gestraft te worden, zoals ze van klavertje en robojetten hebben geleerd.
Ook ik stel dat die grote groep uitgezet moet worden.
Islam integreert niet. Islam = islam.
Islam = jihad + sharia + wereld-kalifaat.