Modern feminisme
Het grootste probleem met het moderne feminisme is dat je als man nauwelijks nog weet waar je aan toe bent.
Dat je door scherpslijpsters om alles werd gewantrouwd, en dat je je om de gekste zaken verantwoorden moest – als ze uitkwamen tenminste – daaraan raakte je gewend. Dat veel van je vrouwen wel wisten dat je porno keek was niet erg. Veel vrouwen kijken tegenwoordig zelf vaak porno, maar dat laten we er hier maar even buiten, omdat ik de vrouwelijke betrokkenheid met het onderwerp niet direct in de kinnesinne-sfeer wil drijven. Vrouwen hebben het al moeilijk genoeg met hun vrouw-zijn.
De emancipatie heeft er overigens voor gezorgd dat mannen het er minstens zo moeilijk mee hebben als vrouwen. In dat opzicht is de emancipatie volledig geslaagd.
Dit alles schoot me in een flits door het hoofd toen ik deze week door iemand herinnerd werd aan bepaalde genoeglijke schaakavonden zo tegen het einde van het schaakseizoen. Er stonden altijd nog wat losse avonden op de kalender die niet door de reguliere competities of kampioenschappen werden bezet, en op de laatste er van deden we Kolderschaak. Kolderschaak was een verzamelnaam voor allerlei varianten op het officiële schaakspel met aangepaste regels: doorgeefschaak, cylinderschaak, blindschaak en nog een hele trits die ik intussen vergeten ben. De ceremoniemeester van deze avonden was de oude Boudewijn, die een notitieboekje vol had met interessante varianten op de normale regels. Het leuke van zo’n avond was ook dat het de geest lenig hield.
Als u zich nu boos afvraagt wat dit soort schaken met modern feminisme te maken heeft, daar kom ik nu aan toe. Eén van mijn favorieten was Can I? Deze extreem moeilijke variant wordt gespeeld met twee borden en twee secondanten. Een speler ziet alleen zijn eigen stukken, en de stukken van zijn tegenstander die hij geslagen heeft. De secondanten voeren de zetten uit, en kondigen al dan niet ‘schaak!‘ aan.. Als hij wil zetten laat de speler zijn secondant zien wat hij voornemens is en vraagt: Can I? Als de zet volgens de normale regels niet mag moet hij een andere verzinnen, net zo lang tot hij zich iets voorneemt dat wèl mag. Van de zetten van zijn tegenstrever ziet de speler evenmin iets, behalve dat van tijd tot tijd enige van zijn eigen stukken door de secondanten worden weggenomen. Naar de speldynamiek in dat onzichtbare deel moet hij maar raden.
Voor de toeschouwers leidt dit tot hilarische speltaferelen, maar wie serieus wil winnen heeft het er maar moeilijk mee. Een oplettende lezer zal al wel begrijpen hoe mijn gedachten hiervandaan afdwaalden naar het probleem van het moderne feminisme. Omdat het geen (mannelijke?) logica heeft, maar slecht is gebaseerd op een onbegrijpelijke collectie persoonlijke taboes en probleempjes van de dame waarmee je kennis maakt, is het in den blinde aftasten van de stelling van de tegenstrever zoals bij Can I? nodig is heel vergelijkbaar met het opbouwen van een contact met een moderne feministe. Het verschil is natuurlijk ook nog eens, dat waar je bij Can I? een min of meer fysieke puzzel moet zien op te lossen, dat bij de moderne feministe uit den boze is. Het gaat exclusief om de gesteldheid van haar geestelijke geografie. Als je aan de lichamelijke geografie toe komt, ben je al bijna op het ‘thuishonk’.
Ik ben blij dat ik geen puber meer ben – ik heb al genoeg geleden.
Vroeger was het simpel; je had van die momenten bij vrouwen dat als je antwoord op een vraag “ja” danwel “nee” was het in beide gevallen niet geaccepteerd werd. Klinkt ingewikkeld maar het is een fluitje van een cent vergeleken bij de situatie van tegenwoordig. Nu heerst er racisme bij elke blanke man, ook als er geen racisme is. Overal bedreigt seksisme de feministen ook als er geen sprake van is. Sommige mooi gevormde dames vinden het geen probleem om met de blote billen op tv te komen. Volgens feministen is dat afschuwelijk en een gevolg van racisme van de blanke man. Moslims moeten beschermd worden tegen de blanke-man-cultuur want die is racistisch. Maar diezelfde moslimman onderdrukt zijn vrouwelijke familieleden en is er van overtuigd dat alle vrouwen op de wereld onderhevig aan de man moeten zijn. En dan verwoord ik het nog netjes. Toch is dat blijkbaar niet de moslim zijn schuld en moet de moslim beschermt worden tegen de blanke mannen wereld. Femen in Frankrijk protesteerden om een soort van soortgelijke reden tegen Le Pen, dewelke toch kans maakte om de eerste vrouwelijke Franse president te worden. Dus maar stemmen op een ex-Rothschild bankier die de Franse cultuur (Marianne, het symbool, weet je nog?) ontkent en zoveel mogelijk moslims wil binnenhalen. Trump werd door feministen van een wat vaag seksisme en racisme beschuldigd en de feministische dames en heren (ja die bestaan ook tegenwoordig, om het nog ingewikkelder te maken) eisten het presidentschap op voor criminele Hillary Clinton, die naar de verhalen, helemaal niet zo aardig was voor haar vrouwelijk personeel.
Feminisme is zo onbegrijpelijk geworden dat we het maar beter kunnen negeren. Dus zijn de dames (en heren) flink in hun eigen voetjes aan het schieten. Toch wel een beetje zielig, niet?
‘Het grootste probleem met het moderne feminisme is dat je als man nauwelijks nog weet waar je aan toe bent.’.
Nee Juvenalis…dat is niet het grootste probleem.
Het grootste probleem is dat er een groot probleem van gemaakt wordt. Een paar ‘vagina’ trutjes schreeuwen moord en brand, worden ook nog eens gesteund door veel linkse (vaak hoogopgeleide) mannen en jij praat gelijk over vrouwen in het algemeen. Heel verkeerd van jou.
Net zo verkeerd als wanneer vrouwen verkrachters en mannen in één zin benoemen.
Cale : Ik zou de hoeveelheid mannen die Clinton steunden niet graag te eten geven. Dat geldt ook voor al die mannelijke journalisten/nieuwslezers die Trump voor seksist uitmaakten. Niet iedereen over één kam scheren.
Cale…mijn opmerking hierboven negeren en mijn excuses hiervoor. Jij hebt wel degelijk in de gaten dat het niet alleen gefrustreerde snolletjes maar ook vele mannen verantwoordelijk zijn voor deze onzin.
Weet je wat het valse is van dar feminisme ? Vrouwen dat weet elke man zijn vaak moeilijk, navelstaarderig en zeurderdig. Dat heeft met de hormonen te maken. Wij mannen hebben een makkelijk leven. Geen stomme vragen als “Waar denk je aan ?”. Nu hebben de feministen door hun gezeik en gezeur voor mannen die ervoor gevoelig zijn het leven net zo moeilijk gemaakt als hun eigen leven. En als je je als man niks aantrekt van die navelstaarderij wordt je weg gezet als hork. Nou dan ben ik maar een hork. Je wordt namelijk doodmoe van die vragen als “Wat zei die of die over mij ? Heb je wel de groeten gedaan ? en zo. En als je dan vergeten bent de groeten te doen dan is dat een “probleem”. Vrouwen zijn heel erg met elkaar bezig en met de omgeving en mannen beoefenen samen een hobby en gaan bijvoorbeeld samen vissen of voetballen en ouwehoeren niet zoveel. In hun eentje knappen ze een oldtimer op. Ik heb het hier over heteromannen en niet over verwijfde roddelnichten. Die zijn namelijk nog veel en veel erger dan de ergste teutebel.