DE WERELD NU

Identiteitspolitiek leidt tot maatschappelijke ontwrichting

Identiteitspolitiek

Het bedrijfsleven als centrum van systemisch racisme. Achmea Pensioenfonds als casus. Identiteitspolitiek is maatschappelijk vergif.

Er raast een inclusiviteitspsychose en diversiteitsdwang door het Westen. Het is een manie, een gekte, tot schade van ons allen.

Iedereen die zich maar een beetje bewust is van zijn ‘gepriviligeerde positie’ als blanke man of vrouw doet er aan mee. Nederlandse universiteiten en media zitten op dat pad van systemisch racisme en nu ook het bedrijfsleven. Frits Bosch meent dat we ons er met kracht tegen moeten verzetten. Hij gaat in op de eis van D66-ministers dat het Nederlandse bedrijfsleven meer diversiteit dient te vertonen, meer inclusie.

‘Inclusie’ is toch goed? Nee, niet op deze vooringenomen manier. Het denken in groepsidentiteiten is verwerpelijk. Het gaat ten koste van inhoud en kwaliteit van het individu. Martin Luther King heeft er in 1963 nog zo voor gepleit om mensen op hun karakter en hun inhoud te beoordelen. Je moet mensen niet beoordelen en selecteren op iets waar ze niets aan kunnen doen, zoals hun kleur. Maar men luistert niet en Achmea Pensioenfonds evenmin. Integendeel, mensen worden bij Achmea beoordeeld en geselecteerd op hun kleur, geslacht, herkomst en seksuele geaardheid.

Want Achmea noemt het kernelementen van het personeelsbeleid. Niet doen! De Algemenen Wet Gelijke Behandeling, AWGB, is de Nederlandse wet ter bescherming tegen discriminatie op het gebied van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, seksuele gerichtheid en burgerlijke staat.  De AWGB heeft als doel ongeoorloofd onderscheid tegen te gaan, zowel in negatieve als in positieve zin. Het is een basaal grondrecht. Positieve discriminatie is strafbaar, Achmea.

De argumentatie achter identiteitspolitiek is: men moet zich kunnen herkennen in de organisatie, conform een afspiegeling van onze maatschappij. Dat lijkt mooi, maar dat is het allerminst. Identiteitspolitiek beoordeelt, selecteert en hijst mensen op het paard, al naar gelang de groepsidentiteit waarvan het individu deel uitmaakt. Het individu wordt ondergebracht in een collectief raciaal hokje. Dat is nooit goed, terugdenkend aan Nazi-Duitsland.

Waarom leren we dat maar niet? Achmea is de problematiek voorgelegd en de reactie was ‘diversiteit móet en we doen het gewoon, want het wordt van ons gevraagd’. Dat lijkt op verstand op nul en ‘Befehl ist Befehl’. Is Achmea systemisch racistisch? Achmea is slachtoffer van het systeem zoals de twee ideologisch bevlogen D66 ministers het hebben opgezet buiten het parlement om.

  1. Brainwash ze! Vertel dat inclusie móet, want LHBT’ers worden achtergesteld en onderdrukt, wees woke!
  2. ‘Streefcijfers’ uitvaardigen. Je omzeilt daarmee de wet contra positieve discriminatie.
  3. Migrantenbarometer maken.
  4. Monitoring Commissie installeren.
  5. Naming & Shaming’ plegen naar het voorbeeld van de Stasi: zorg voor een levendige klikcultuur en nagel partijen aan de schandepaal.

En klaar is Kees! Het is een racistisch systeem, want het selecteert op raciale kenmerken. Is D66 dus een racistische partij? We weten vanuit de historie dat als je mensen eenmaal in zo’n rigide systeem weet te krijgen, je ze kunt manipuleren. Je kunt ze dan zelfs de meest vreselijke dingen laten doen.

Als je eenmaal meedoet aan het systeem, kom je er amper meer uit, Achmea. Bedenk dat goed! ‘White privilege’ en weg ermee?! Worden mannen die een sterker profiel hebben, per definitie door Achmea buitengesloten? Dit soort wokeness leidt tot racisme en intolerantie, cancel culture. Identiteitspolitiek is walgelijk, aldus Bosch.


Duur: 28:34 min.

Publicatie 26 augustus


We besloten bij de geboorte van Café Weltschmerz non-profit te zijn en dat willen we ook blijven. Wij willen onafhankelijk zijn van de overheidssubsidies en sponsoring, van politieke- en commerciële invloed, maar tegelijkertijd onze content wel voor iedereen beschikbaar houden. Om dat te kunnen blijven doen, vragen wij jullie hulp met een regelmatig klein of een eenmalig substantieel bedrag. Grotere bedragen kunnen via een ANBI-regeling. Met jullie bijdrage kunnen we Café Weltschmerz in de lucht houden, om in deze bizarre tijden vol desinformatie, tegenspraak blijvend te faciliteren.

We hebben 50.000 kijkers per week. Als iedereen 1 Euro zou storten dan kunnen we jaren vooruit. We besloten bij de geboorte van Café Weltschmerz non-profit te zijn en dat willen we ook blijven. Wij wilden onafhankelijk zijn van de overheidssubsidies en van politieke- en commerciële invloed, maar tegelijkertijd onze content ook voor iedereen beschikbaar te houden. Om dat te kunnen blijven doen, vragen wij jullie hulp met een regelmatig klein bedrag of een eenmalig substantieel bedrag. We kunnen met jullie bijdrage Café Weltschmerz in de lucht houden, om in deze bizarre tijden tegenspraak te blijven faciliteren.

Steun Café Weltschmerz en onze toekomst met een donatie of adopteer een aflevering. Onze gesprekken zijn vertegenwoordigd in de collectie van het Instituut voor Beeld en Geluid. Ze zijn relevant en blijven geldig voor de toekomst. Help deze toekomst met een donatie: NL23 TRIO 0390 4379 13

Doneren kan ook via crypto-currencies:
Bitcoin 1KiNiBFCYTQeXChtAYMHqfSeQ91jEVoeve
Ether 0x0111c80bdf8e1eee49a7c46bd134532f787dd852
Litecoin Lg11FwbnesVa7q2swjGgttbuHaX5EKAPoz
of ga naar www.cafeweltschmerz.nl/doneer/


Frits Bosch is macro-econoom en socioloog, auteur van In Holland staat een huis, onbehagen bij de elite” en “Schaft ook Holland zich af?” Wereld op een keerpunt“Feminisme op de werkvloer.

Meer artikelen van Frits Bosch vindt u hier.

 

2 reacties

  1. Turkse-Nederlander schreef:

    ik volg cafe weltschmerz regelmatig vind het een bijzonder en uniek platform.
    Ga vooral zo door!!

  2. Cool Pete schreef:

    Heel goed artikel en interview.

    Dat hele zogenaamde “identiteits”-gedoe is gewoon chantage en uitsluiting.
    Gebaseerd op : kultuur-marxisme.