Excuses – van wie ook weer?
Op 19 december werden er door de Nederlandse regering ‘Excuses’ gemaakt vanwege de slavernij in en voor de 19e eeuw. Maar namens wie gebeurde dat?
Niet namens mij, in ieder geval. Ik voel me er niet bij betrokken, anders dan dat ik in één land leef met zwaar gesponsorde auto-getraumatiseerde amokmakers als het gaat over slavernij en dergelijke modieuze D66-onderwerpen. De regering demonstreerde slechts witte blote billen. Die van henzelf, toen ze deemoedig voorover bukten.
49% van Nederland wilde niet dat de regering excuses maakte voor het slavernijverleden. 38% van Nederland wilde dat wel. Ik snap niet dat je als coalitie met dit beperkte draagvlak een politiek compromis sluit en de excuses toch doorzet. Aan deze excuses heeft niemand iets. pic.twitter.com/o7m7Am4dxA
— Hildebrand Bijleveld (@HildebrandBijl) December 28, 2022
Dat de cijfers over de instemming van de bevolking pas een week na het ‘evenement ‘ naar buiten kwamen vertelt weer veel over hoe de medewerking van de media aan regeringsbeleid wordt vorm gegeven. Het lijkt er sterk op dat men vindt dat we blij mogen zijn dat het ter sprake komt. Slechts 38% van Nederland durft te erkennen te lijden aan elitaire schijnheiligheid, eigenlijk valt dat nog mee.
Hoe de staatsomroep Jan en alleman er bij sleepte om het allemaal maar historisch te maken was ook al zo gênant.
Veel onderzoekers en nazaten zijn tevreden met de excuses en de toon van de toespraak. Nancy Jouwe, cultuurhistoricus en onderzoeker, noemt de woorden van Rutte heel belangrijk. “Hij zei direct: dit is een misdaad tegen de menselijkheid. Hij erkent ook dat er fouten zijn gemaakt, dat vind ik ook heel goed. Hier was het heel erg op z’n plaats.”
Voor wie er niet mee op de hoogte is[1]: Mevrouw Jouwe is niet alleen een heel vervelend en onprettig personage met een heftige drang de media te plezieren – en door hen gekieteld te worden – maar ook al heeft ze weliswaar een kleurtje, etnisch is ze afkomstig van Papoea-Nieuw-Guinea. Het enige dat haar bemoeienis met de slavernij van belang zou kunnen maken is haar jarenlange agitatie, maar excuses aan haarzelf zijn hoogstens gerechtvaardigd omdat Nederland indertijd bukte voor progressieve Amerikaanse oekazes aangaande de toekomst van Papoea. Wat haar niet verhindert op hoge toon allerlei eisen aan Nederland te stellen, omdat ze zich tekort gedaan voelt.
Afijn, ik kwam net deze hieronder tegen, en ik kon me er in vinden:
- Ik ben dat. Deze vrouw heeft jarenlang met haar tong uit de geluidsklep achter mijn broer aan gedraafd – tot zijn intense afgrijzen kan ik u vertellen. Het is een kleine wereld.
Meer over slavernij vindt u hier op VoL.
38% ,dat zijn nog heel wat tjoekie tjoekie boten vol ezels die afreizen naar tjakki tjakkiland om te gaan knielenvoordebielen met als klapstuk de kookpot.
Recht zo die gaat .
Jammer dat we niet weten hoeveel % nog naar de NPO kijkt, dan konden we de effectiviteit van hun propaganda berekenen.
Die 38% zijn degenen die het handje omhoog houden voor een aalmoes over onze rug.
Geen schaamte noch excuses hier. Ik wens excuses voor de aanwezigheid van vele niet hier geboren handophouders, omwille van het geld dat ONS volk daarmee ontnomen wordt.
Wie zich slachtoffer voelt van iets dat meer dan een eeuw geleden is, is geestesziek.
Mensen hebben als bekend geen genetisch geheugen- waarmee het wetendchappelijk sowieso onmogelijk is.
En linkse denkbeelden mogen van mij standaard onder het kopje ” wappie” geplaatst worden.
We worden iedere keer gekneed door een stel idioten die zich onze bestuurders noemen.
Hoe dan ook, vroeg of laat wordt er een groter bedrag vrijgemaakt als wedergoedmaking voor het doorstane leed van enkele generaties terug. Interessant wordt het pas als de al dan niet echte nabestaanden mogen beslissen over de verdeling de ‘doekoe’.
En wij dan? De autochtone nederlanders die al vele jaren lijden onder het juk van de regering rutte met zijn misdadige elementen zoals het ongecontroleerd binnen laten van miljoenen buitenlanders die ons kapitaal; opvreten en de boel verzieken? Wij zijn de echte slachoffers van dat wanbeleid. Wij worden niet gehoord, niet gecompenseerd voor het ons aangedane leed want wij zijn geen mensen van kleur. “White live dsn’t matter”