Emo-neuroses grijpen om zich heen
Onze maatschappelijke emo-neuroses grijpen om zich heen. Het misbruik voor diverse stokpaardjes lijkt niemand te kunnen schelen.
Eigenlijk is het een Bokito-onderwerp, maar de ophef over de hieronder doorgelinkte foto slaat werkelijk nergens op:
Het AD schrijft er over:
De Duitse autofabrikant Audi gaat diep door het stof voor het plaatsen van een controversiële afbeelding van een klein meisje dat al leunend tegen de voorkant van een rode sportwagen een banaan opeet. De foto, die is bedoeld om de nieuwe Audi RS4 te promoten, is na felle kritiek van de site van Audi verwijderd. ,,We bieden onze oprechte excuses aan voor dit ongevoelige beeld”, laat het miljardenbedrijf weten.
Audi weet wel beter dan te gaan bekvechten over een reclame, maar dat het in de publiciteit hoog wordt opgespeeld is desondanks een slecht signaal. Welk medium plaatst het gejank hierover anders dan als middel om meert clicks te genereren? Dat is de verwerpelijke achtergrond waarvan activisten dankbaar gebruik maken. Want dat dit plaatje zo min iets te maken heeft met pedofiele neigingen, mannelijk chauvinisme als het gevaar van auto’s op de weg begrijpt iedereen die even nadenkt.
Maar nee. Het is de krijsende emo-meute die gesticht moet worden, dus moet het plaatje weg. Het AD nogmaals:
Tegenstanders stellen dat het beeld seksueel suggestief is, omdat het is voorzien van de tekst ‘laat je hart sneller kloppen, in elk aspect’. De combinatie van bananen en sportwagens valt eveneens verkeerd, omdat dit volgens critici symbolen zijn van mannelijke lust. Anderen stellen juist dat de houding van het kind provocerend is en levensgevaarlijke reacties uitlokt.
Zo zou de bestuurder van de sportwagen het kleine meisje van die afstand niet kunnen zien.
Allemaal hoogst gezochte – zo geen compleet waanzinnige – argumenten. Dat blijkt ook uit citaten van tegenstanders die de krant geeft:
Dit is een angstaanjagend beeld dat getuigt van het feit dat zulke enorme snelheidsmachines een gevaar vormen voor onze kinderen en niet thuishoren in de straten met onze kinderen in de buurt. Mijn maag draait om als ik hiernaar kijk”, schrijft iemand. ,,Een auto proberen te verkopen met hulp van een kind? Zo diep is Audi waarschijnlijk nog nooit gezonken”, briest een ander.
“Auto’s zijn slecht”, is herkenbaar de reden achter deze kletspraat. En de kans er over te keer te gaan omdat meer mensen dat doen. Hetgeen puur kuddegedrag is, emo-neuroses die elk gevoel voor de realiteit hebben verloren.
En laten we wel zijn, mensen die op een kind dat een banaan eet seksuele angstbeelden projecteren zitten maar een fractie af van de viespeuken die er een kick van krijgen dat zo te zien – het zijn twee zijden van dezelfde medaille. De fixaties van diegenen die protesteren zijn daarom veel zeggender dan de reclame zelf.
Maar de angst er niets aan te doen maakt dat de reclame wordt verwijderd. En erg is dat voor Audi niet – het doel van publiciteit is immers bereikt? Deze reclame, die me anders nooit was opgevallen en ik gedachteloos had weggelegd, heb ik ditmaal nauwkeurig bekeken. Ik en velen met mij, mag ik ditmaal vast en zeker zeggen. Het geeft Audi zelfs de kans de boodschap van deze reclame zelfs nog iets harder te pushen:
We hear you and let’s get this straight: We care for children. The Audi RS 4 is a family car with more than thirty driver assistance systems including an emergency break system. That’s why we showcased it with various family members for the campaign. (1/3) pic.twitter.com/XAeIjszUWQ
— AudiOfficial (@AudiOfficial) August 3, 2020
De autobedrijven – ook Volkswagen was slachtoffer van een vergelijkbaar onzinnig verhaal volgens het AD – zeggen er voorts nog over:
,Zoals je je kunt voorstellen, zijn we verrast en geschokt dat ons Instagram-verhaal zo verkeerd begrepen kan worden.”
Dat zou na 40 jaar groeiende autovijandigheid geen verrassing hebben mogen zijn. Je gaat bijna denken dat de reclamebureaus het er om doen om de moderne emo-neuroses op deze manier te exploiteren, want gratis reclame is natuurlijk nooit weg.
Ik begrijp anderzijds niet dat Audi voor die jankmuilen door de knieën gaat. Die lui horen sowieso niet in de doelgroep van deze autofabrikant. Hun overwinning daarentegen zal ze aanzetten tot nog meer gedram.
Auto’s zijn dure dingen die om de 10 jaar vervangen moeten worden om het nuttige met het aangename te kunnen blijven verenigen. Esthetisch-sportieve emoties spelen een grote rol in de aankoopbeslissing. De rest is bijzaak.
Ik vind het een verschrikkelijke foto. Daar had minstens Akwasi in zijn onderbroek moeten staan. Dan had de wereld kunnen zien of hij zich terecht voorstelt als Mister Horsecock die in het kielzog van Don Quichot tegen Zwarte Piet met zijn lans ten strijde trekt.
Volgens mij is een banaan een symbool van vrouwelijke lust. Net als een komkommer.
Bas van Putten van AutoWeek maak zich er amusant kwaad over:
Als woordvoerder van Audi zou ik de hysterici van de cancel culture graag met gepaste arrogantie van repliek dienen. Maar ik weet nu al zeker dat ik nooit de kans zou krijgen. Markt is markt. Overleven is inbinden. Tot niemand meer vrijuit kan spreken, tot alle luchtigheid is uitgebannen, tot alles en iedereen als verdachte geldt zolang het tegendeel niet is bewezen. We zijn al ver heen en nu begint dus ook de auto-industrie de knoet te voelen. Laten we de treurwilgen van de shame-cultuur die miserabele triomf niet gunnen. Let’s resist.
https://twitter.com/BasBvp/status/1291273949066801152?s=20
@Jaan, met of zonder banaan?
Een algemene vraag: Wie is in dit verhaal nu de pisang?
Ze zouden hun doelgroep, marokkaanse plofkrakers, erbij kunnen betrekken.
En als er nu een jongetje voor de auto stond met een pruim of perzik voor zijn mond, was dat wel o.k . geweest?
Nietzsche zei het al :
“Gekte in een persoon is zeldzaam, maar gekte in groepen is de norm”.
De globalistische / socialistische overheden,
hebben de mensen helemaal gek gemaakt.
[ de waanzin van : afstand houden, klimaat, racisme, diversiteit, islamofobie, corona-virus, gender, gelijkheid, 5G apps, gekwetst, [genetische] vaccins, windmolens, veganisme, mondkapjes, enz, enz, enz. ]
Hun kwaadaardigheid kent gen tijd.