DE WERELD NU

Open brief aan minister Ollongren – status-update

Ollongren, fakenieuws

Drie weken geleden schreef ik een open brief aan de minister van Binnenlandse Zaken, mevrouw Ollongren, over ‘de aanpak [van] nepnieuws’.

Een paar dagen later ontving ik een keurige bevestiging van het ministerie, namens de minister ondertekend door mevrouw W.S., Directeur Concernondersteuning.
Ze liet weten dat ik waarschijnlijk binnen drie weken antwoord zou ontvangen en, mocht dat niet lukken, ik dat ‘op tijd’ zou vernemen.

Helaas is nog geen van beiden gebeurd.

Ik ben daar niet boos of verdrietig om. Indien men mij had willen afschepen met een nietszeggend antwoord, had dat niet veel tijd hoeven kosten. Er bestaat dus een kans dat op het ministerie tenminste een persoon zwoegt op een antwoord dat wel ‘iets zegt’.

Ik begon met:

Geachte mevrouw Ollongren,

Uw uitspraken met betrekking tot de aanpak van ‘nepnieuws’ verontrusten mij.
Nu verschillen wij op veel terreinen van mening. Maar dan: u heeft geen aangifte tegen mij gedaan, ondanks dat ik u daar direct toe uitnodigde (Ingekomen stuk, vergadering Amsterdamse gemeenteraad 15 januari 2017.

Over een aantal van onderstaande punten zijn we het wellicht wèl eens.

…..

Link naar de open brief Wilt u wantrouwen verminderen of vertrouwen opleggen?

Ollongren

1. Cool Pete schreef:

Goed initiatief.

Maar Ollongron, Rutte, Pechtold, de hele regenten-kliek,
    trekt zich uiteindelijk nergens iets van aan.
    Waarom zouden ze ?
    Ze hebben bijna alle media in hun macht, het EU”-konstrukt is onaantastbaar,
    de parlementaire democratie is de facto afgeschaft, elke politieke opponent wordt
    verdacht gemaakt / belasterd / belachelijk gemaakt, peilingen en verkiezingen
    worden van te voren beïnvloed en gemanipuleerd, de wet en de Grondwet worden
    niet gehandhaafd:
    ze lachen zich suf.

Tot dat de verkiezingen WEL een ander beleid afdwingen ……

2. a.nieuwkerjk schreef:

helemaal mee eens

3. Voight-Kampff schreef:

Ambushed from all sides. Gisteren de persconferentie gehoord van de vice-premier Hugo de Jonge en zijn visie op het IQ onderwerp. Het onbenul van die incompetente CDA-er is ronduit stuitend. En zijn alliantie met het D66 van Ollongren is potsierlijk. Goede actie; de brief. Maar zij zetten zichzelf reeds naakt in de kijker. Met z’n gekke schoentjes en dat mismatch kostuum. Een ijdele poseur, een trekpop zonder enige inhoud en zelfrespect. Een zielige clown in het bestuur van ons land. Lord have mercy.

4. Voight-Kampff schreef:

Ben overigens van mening dat zolang het machtskartel van regering en parlement niet gebroken kan worden er maar een enkel antwoord mogelijk is. Met gelijke munt terugbetalen door er een andere clown tussen te schuiven, namelijk Geraldine van der Gijp. Kan Geraldine plaatsnemen naast Pechtold in het parlement en Ollongren ter verantwoording roepen. En dit volhouden totdat het volk haar soevereiniteit heeft teruggekregen en de regering is teruggeschopt in haar dienende rol.

Overigens, ik vind de persoon René van der Gijp geen clown en heb respect voor de man.