DE WERELD NU

Hollywood wil geen raciale fouten meer

Asielmigranten, apenpokken, racist, Naar een revolutie, Wachtlijst voor verlof?, Stikstofbeleid,boerenprotesten,Pakistan, ,Bankiers, Inflatie, linkse paranoia, Corona, Racisme, Islam, Twitter, Energielabel, Zwarte Piet, Qatar, Asielmigratie, Excuses, Slavernij, Aan het gas, Armoedegrens, Viagra, Schieten, Lintjes, Songfestival, Fiets, Ontstopt, Loeren, woke, Paupers, Onder gelijken

Hollywood weet het nu zeker. Racisme laat een verkeerde wereld tikken, en daar kan maar het beste een algoritme tegen worden bedacht. Bliepbliepbliep!

Het betekent ook dat niet belangrijk is of er een goede film wordt gemaakt. Als de bezetting van een film maar ‘goed’ is, en de juiste kleur acteur er vet voor wordt betaald. An die Arbeit, meine Damen und sofort:

Major Hollywood studios are set to use a new tool that scans movie & TV scripts and flags up any examples where “diversity” is not portrayed positively in a chilling new development that has echoes of Soviet realism.
Called ‘Spellcheck for Bias’, the tool was developed by the Davis’ Institute on Gender in Media and USC’s Viterbi School of Engineering. It is set to be implemented by Universal Pictures, DreamWorks Animation, Focus Features and NBC Entertainment within the near future.

Zou dit het einde kunnen zijn van een wit en zelfingenomen Hollywood? Hmmm? Kent u dat verhaal van een pretentieus ‘wit’ type dat met een leven onder de hoogtezon en een hoop schoenpoets decennia wist vol te houden dat ze persoon van kleur was? Natuurlijk werd ze er vorstelijk voor betaald – door andere ‘witten’. Alleen: toen ze uiteindelijk werd betrapt op een door en door ‘wit’ ouderpaar werd ze er niet rood onder, maar krijste aanvankelijk zelfs over racisme. Een Bounty in witte chocolade, zogezegd.

Het leven is een klucht waarbij Hollywood-films maar al te vaak ‘wit’ bij afsteken, dat is een waarheid als een banaan. Bij Russia Today hebben ze de tijd van hun leven met deze waanzin:

The tool supposedly breaks down diversity in material such as scripts and advertising briefs by scanning for mentions of LGBTQ, race, and disabilities, and then identifying how positively such things are portrayed,writes Zachary Leeman.

Opmerkelijk blijft dat dit niet gebeurde ten tijde van het echt bestaande communisme. Is het dan echt zo dat we ons inhielden omdat we anders door de communisten werden uitgelachen, maar nu ook de Russen iets met kapitalisme doen het minder erg is? Want het maakt wèl weer een erg politiestaat-achtige indruk, op een onschuldige ouwe aap zoals ik:

‘Beetlejuice’ actress Geena Davis has also partnered with Universal Filmed Entertainment Group to use the program “to police gender roles in scripts.”

Vrijwel iedereen van u is er niet voldoende oud voor, maar weet u soms wat de geliefde kunstzinnige uitdrukkingsvorm van zowel communisme als nazisme was? Het sociaal realisme.

Hollywood

Wellicht de meest stuitende vorm van kunst ooit uitgevonden tot de introductie van de pindakaasvloer door Wim T Schippers.

Hollywoood

Het Sociaal Realisme van de nazi’s is verboden, dat van de Sovjets vindt gewoon niemand meer mooi. Maar het geeft prachtig de geest weer die hiermee wordt bepleit. De combinatie Hollywood en Sociaal Realisme ging voorheen nooit verder dan cowboyfilms waarin een paar koelies de Aziatische noot vertegenwoordigden, maar nu krijgen we beelden van allerlei Afrikanen die smachtend naar de horizon kijken in de wetenschap dat daarachter Italië ligt?

Gaan ook Amerikanen daarvoor betalen? Ik dacht dat we in Europa op dat gebied de enigen waren die gekke Henkie wilden spelen.

20 reacties

  1. Gerrit Joost schreef:

    Bij Bollywood films moeten natuurlijk “witten, gelen en donkergekleurden” een rol gaan spelen en een diversiteit aan beesten. Alleen een hond of een kat af en toe in beeld is dierenracisme! Toch nog een kans om filmster te worden Bokito!

  2. Guus Derksen schreef:

    Ook apen kunnen zich vergissen. Je bedoelt natuurlijk algoritme ipv logaritme.

  3. carthago schreef:

    Komt er ook aan in .NL. met in de romantische hoofdrollen Laura het isismonster en de utrechtse tramkillerturk. Met als titel :Het gebeurde eens alleen in het oosten.

  4. karton schreef:

    Ik zit nog te wachten op de eerste film uit Turkije/Marokko/Tunesië enz. waarin een islamiet de liefde verklaart aan een geit, schaap of varken. Een paard zal wel te hoog gegrepen zijn voor zo’n baard-manneke.
    @ Guus Derksen. Welk ritme de islamiet gaat gebruiken is mij om ’t even !
    @ carthago. Een film waar Laura het ISISmonster wordt genomen door een volwassen ezel lijkt mij ook wel lachen, gieren, brullen.

  5. Jan schreef:

    Ik hou van de reacties.

    Amerikanen kijken al veel minder naar oscars en dat zal wel helemaal verdwijnen.

    Sport ja maar wanneer ze onamerikasns knielen haken ze af
    Heerlijk mensen daar.

  6. Ravian schreef:

    De volgende James Bond zal wel een lesbische negerin in een rolstoel worden.
    Mij komt dit hele politiek correcte gezever inmiddels mijlenver mijn strot uit.
    Zodra ik in een film of serie het LGBTQ syndroom op zie duiken ben ik er klaar mee, dan gaat de knop om.
    En hetzelfde geld voor allerhande andere in films en series verwerkte linkse propaganda.
    Sterker nog, als er in films of series acteurs spelen die in het dagelijkse leven hun populariteit menen te moeten misbruiken om de wereld hun linkse politiek denkbeelden op te dringen dan gaat de knop al om nog voordat die film of serie zelfs maar begonnen is.
    Ik heb begrepen dat een groeiend aantal Amerikanen daar inmiddels ook zo over denkt, en dat dit inmiddels regelmatig tot dalende kijkcijfers en lege bioscoopzalen leid.
    En dat is een goede zaak, want dat raakt dat Californische salonsocialisten nest exact daar waar het pijn doet; in hun beurs.

  7. karton schreef:

    @ Ravian. Een lesbische negerin in een rolstoel laten optreden als James Bond ? Is dat in ‘t kader van de “diversiteit” ?

  8. Ravian schreef:

    @ Karton
    Met realisme gaat het in ieder geval niets van doen hebben…
    In de reclame zie je overigens hetzelfde gebeuren.
    In dat geval gaat het (momenteel) voornamelijk om het promoten van Duo-Penotti relaties.

  9. carthago schreef:

    @karton .Nope.James in z’n Aston achter een lesbische negerin in een electrische rolstoel aan ….Denk ik.

  10. Jaan schreef:

    @Guus Derksen. Logaritme of algoritme, wat maakt het uit?
    Als log x = log 7 dan geldt x = 7.
    Hoe vind je dat? Nou gewoon delen door log en je hebt tegenwoordig je bevoegdheid voor onderwijzer gehaald.

  11. Cool Pete schreef:

    Hollyweird. Who cares ……

  12. TSPHQ 92 schreef:

    Hollywood is al jaren niet meer wat het is geweest

  13. carthago schreef:

    @Ravian.🤣🤣

  14. Grapjas schreef:

    Heb een kast vol video’s em dvd’s. Kijk toch nog maar zelden nieuwe films- al jaren wordt er weinig bijzonders gemaakt anders dan slechte reboots en remakes.
    Maar ‘ links’ bracht ons al Hitler- blijkbaar is het tijd voor hun nieuwste ‘ Sociaal Leider’.
    Als ik al vaker stelde- toen Nationaal Socialist – NaZi- nu InterNationaal Socialist – InterNaZi.
    En de geschiedenis herhaalt zich. *zucht*

  15. Ezel schreef:

    U kunt natuurlijk ook eens nar een echte film gaan. Genoeg aanbod inde filmhuizen. Films uit alle landen. Turkije, Kroatië, Zuid-Korea, Nigeria… oncomfortabel,schurend en wellicht blikveruimend

  16. Bennie schreef:

    Ik kijk toch wel uit naar die gesubsidieerde Nederlandse film, alwaar Jozias Klaver wordt genomen door de coming man van de Nederlandse film scene, de druistige Ron Jetten.
    Meestal zijn de Nederlandse films erg saai, maar dit wordt ongetwijfeld een kaskraker.

  17. Raymond Peil schreef:

    De pindakaasvloer van Wim T. Schippers was bedoeld als een ferme middelvinger naar moderne kunst. Hij had ook een banaan met duc-tape tegen de muur kunnen plakken, of een bananenpastavloer kunnen maken om het te ridiculiseren ;=)

  18. Ravian schreef:

    “U kunt natuurlijk ook eens nar een echte film gaan. Genoeg aanbod inde filmhuizen.“

    Yeah, als je de linkse propaganda zat bent dan moet je vooral naar de “filmhuizen” gaan,
    de vara/vpro versie van een bioscoop.
    Daar kun je dan, al gezeten tussen het grachtengordel volk en andere linkswappies, naar onder het moto “kunst” gesubsidieerde linkse propaganda gaan zitten kijken die meestal zo tenenkrommend is dat enkel de reeds stevig links geindoctrineerden zich moreel verheven voelenden dat niet in de gaten hebben.
    Van de regen in de drup noemen we dat.

  19. Hannibal schreef:

    @Guus Derksen
    U lijkt mij gelijk te hebben. Dat had ook de naredactie moeten zien, dank u.

  20. Johan P schreef:

    @Raymond Peil
    Zo erg bedoeld als middelvinger naar de moderne kunst was die pindakaasvloer nu ook weer niet. Als dat t geval was geweest had hij niet zo’n heibel moeten schoppen toen iemand er in/op was gaan staan.
    Ik heb niets tegen kunstenaars, maar wel tegen gesubsidieerde kunst, evenals de verplichting die de overheid zichzelf oplegt om een percentage uit te trekken om ieder openbaar gebouw te voorzien van walgelijk lelijke zooi.